Řád školní jídelny Základní škola a mateřská škola Božejov _¬¬¬¬-________________________________________________________________________
1. Škola poskytuje prostřednictvím své školní jídelny: 1.1. Školní stravování žákům školy a dětem mateřské školy, 1.2. Závodní stravování vlastním zaměstnancům organizace, 1.3. V rámci doplňkové činnosti stravování cizím strávníkům.
2. Stravování je poskytováno v souladu s platnými zákony 2.1. žák ZŠ a MŠ má nárok na dotovanou stravu, pokud je přihlášen ke školnímu stravování a je přítomen v ZŠ a MŠ. V případě nepřítomnosti má nárok na dotovanou stravu pouze první den nemoci. Zástupce žáka má povinnost vždy včas (viz bod č.4) stravu odhlásit a po době nepřítomnosti opět přihlásit. 2.2. zaměstnanec má nárok na dotovaný oběd, pokud je přihlášen ke školnímu stravování a odpracoval-li pro organizace nejméně 3 hodiny v daný den. Nemá nárok v době pracovní neschopnosti, v době řádné dovolené nebo neplaceného volna, v době mateřské dovolené a v době studijního volna. Zaměstnanec je povinen v tyto dny oběd odhlásit nebo mu bude účtován v plné výši. 2.3. Strávníci doplňkové činnosti mají nárok na oběd v plné ceně, pokud si jej včas přihlásí (viz bod č.4).
3. Provozní doba ve školní jídelně 3.1. Provozní doba ve školní jídelně je stanovena na pondělí až pátek od 6:00 do 13:00. 3.2. Provoz školní jídelny bude uzavřen se souhlasem zřizovatele v období státních svátků, ve dnech pracovního klidu a během školních prázdnin. Mimořádně lze uzavřít provoz ve dnech mimořádného volna pro žáky. 3.3. Výdej stravy je stanoven ve dnech stravování od 10:45 do 12:45. Výdej cizím strávníkům 10:45 – 11:15 Výdej žákům 11:25 – 12:45
4. Způsob přihlašování a odhlašování obědů 4.1. Strava se odhlašuje a přihlašuje osobně, telefonicky (ZŠ – 731 714 135, MŠ - 565 397 318) nebo emailem (sjbozejov@volny.cz). Nejpozději jeden pracovní den předem do 13:00, v případě náhlé nepřítomnosti lze do 8:00 téhož dne (pouze telefonicky nebo osobně). 4.2. Neodhlášená a nevyzvednutá strava propadá, strávník nemá nárok na náhradu neodebrané stravy. Stravné za neodebraný oběd bude naúčtováno: žák – v 1.den nepřítomnosti žáka v dotované ceně, od 2.dne nepřítomnosti žáka v plné ceně, zaměstnanec – v den nároku (viz bod č.2) v dotované ceně, v den, kdy nemá nárok na dotovaný oběd v plné ceně. cizí strávník – v plné ceně oběda.
5. Způsob vydávání obědů 5.1. Strava pro žáky MŠ a ZŠ je vydávána v určený čas (bod 3.3.) ve výdejnách k okamžité spotřebě. 5.2. Strava pro cizí strávníky je vydávána ve výdejně ZŠ do jídlonosiče v určeném čase (bod 3.3.) u výdejního okénka pro cizí strávníky. Jídelna již neručí za kvalitu stravy sníženou vlivem přepravy oběda.
6. Úhrada stravného ve školní jídelně 6.1. Stravné se hradí zpětně za přihlášené obědy, vždy do dvacátého kalendářního dne následujícího měsíce. 6.2. Možnosti placení stravného jsou: a) bezhotovostně inkasem z účtu strávníka, b) poštovní složenkou, c) fakturací firmám na základě skutečně přihlášené stravy 7. Úplata za stravování 7.1. Zařízení školního stravování zabezpečují hmotnou péči pro žáky pouze v době pobytu ve škole. Za pobyt ve škole se považuje i první den nemoci žáka a zákonný zástupce si může stravu odnést v jídlonosiči. Druhý a další dny nemoci nejsou považovány za pobyt ve škole a žák (zákonný zástupce) stravu za zvýhodněnou sazbu odebrat nemůže. Je však možné nahlásit si oběd jako cizí strávník v rámci doplňkové činnosti.
7.2. Sazby stravného Viz. příloha č. 1.
8. Pokyny pro strávníky 8.1. Vstup do jídelny mají povolen pouze strávníci, kteří se v jídelně stravují. Nemají právo se zde zdržovat osoby, které se v jídelně nestravují. 8.2. Dohled nad nezletilými žáky zajišťují pedagogové školy. 8.3. Strávníci dbají na kulturu stolování, dodržují provozní řád školní jídelny a řídí se pokyny vedoucí školní jídelny a pověřených osob vykonávajících dozor. Žáci dodržují pravidla bezpečnosti, nehlučí a s jídlem chodí opatrně. Případný úraz okamžitě hlásí dozoru. 8.4. Strávníci použité nádobí odkládají u okénka pro vracení nádobí. Příbory do připraveného košíku, talíře a skleničky na okénko. 8.5. Je zakázáno vynášet inventář školní jídelny (talíře, příbory, sklenice, židle atd.). 8.6. Při neúmyslném rozbití nádobí či vylití jídla nahlásí tuto skutečnost strávník pověřenému zaměstnanci školní jídelny u okénka pro vracení nádobí, který se postará o úklid. 8.7. Jídelní lístek včetně alergenů je k dispozici ve školní jídelně a na internetových stránkách www.zsbozejov.cz. Změna jídelníčku je vyhrazena, vedoucí školní jídelny může změnit menu v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod. Tato změna bude zaznamenána do jídelního lístku. 8.8. Veškeré připomínky týkající se kvality stravy, alergenů, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší vedoucí školní jídelny a hlavní kuchařka. Připomínky je možné podat osobně, poštou, elektronickou poštou, faxem či telefonicky. Za stravu odpovídá vedoucí jídelny a hlavní kuchařka. 8.9. Strávníci si nemohou odnášet z jídelny zbytky jídel. Jídlo je určené k okamžité konzumaci. 8.10. S provozním řádem školní jídelny jsou strávníci a jejich zástupci seznámeni vyvěšením provozního řádu ve školní jídelně a na internetových stránkách. Zákonní zástupci pak dále osobně na školních schůzkách. Strávníci či jejich zákonní zástupci jsou povinni na začátku školního roku vyplnit a podepsat přihlášku ke stravování a veškeré změny ihned nahlašovat vedoucí jídelny. Podpisem stvrzují, že jsou seznámeni s tímto školním řádem.
V Božejově 28. 8 .2015
Jana Římalová vedoucí ŠJ
Mgr. Jaroslava Vaverková ředitelka školy Řád školní jídelny- výdejny Základní škola a mateřská škola Božejov _______________________________________________________________________
1. Škola poskytuje prostřednictvím své školní jídelny - výdejny
1.1. Školní stravování dětem mateřské školy. 1.2. Závodní stravování vlastním zaměstnancům organizace.
2. . Provozní doba ve školní jídelně- výdejně
2.1.Provozní doba ve školní jídelně - výdejně je stanovena na pondělí až pátek 6:45 až 15:00. 2.2. Výdej stravy je stanoven ve dnech stravování od 8:45 přesnídávka 12:00 oběd 14:30 svačina
3. Způsob přihlašování a odhlašování obědů
3.1. Strava se odhlašuje a přihlašuje osobně, telefonicky (ZŠ - 731 714 135, 565 397 322, MŠ - 565 397 318) nebo emailem (sjbozejov@volny.cz). Nejpozději jeden pracovní den předem do 13:00, v případě náhlé nepřítomnosti lze do 8:00 téhož dne (pouze telefonicky nebo osobně v MŠ). 3.2. Stravu je nutné odhlásit vždy, když je žák nepřítomen telefonicky, osobně či emailem (viz bod č. 3.1.) Při delší nemoci zástupce žáka odhlásí příslušný počet dnů a jakmile žák opět nastoupí do MŠ, strava mu bude přihlášena (pokud nastoupí do 8.00 hodin). V případě, že se žák dostaví do MŠ po osmé hodině, je nutné stravu telefonicky přihlásit nejpozději do 8.00 v daný den.
4. Pokyny pro strávníky
4.1. Strava je servírována na tácky, 4.2. Použité nádobí se odkládá na servírovací vozík, 4.3. Výdejna zajišťuje pitný režim dětí 4.4. Hotová jídla jsou dopravovaná do výdejny ve speciálních termosech ze školní jídelny. 4.5. Zařízení školního stravování zabezpečují hmotnou péči pro děti pouze v době pobytu ve škole. Za pobyt ve škole se považuje i první den nemoci dítěte a zákonný zástupce si může stravu odnést v jídlonosiči. Druhý a další dny nemoci nejsou považovány za pobyt ve škole a žák (zákonný zástupce) stravu za zvýhodněnou sazbu odebrat nemůže. Je však možné nahlásit si oběd jako cizí strávník v rámci doplňkové činnosti. 4.6. Jídelní lístek včetně alergenů je k dispozici ve školní jídelně, výdejně a na internetových stránkách www.zsbozejov.cz. Změna jídelníčku je vyhrazena, vedoucí školní jídelny může změnit menu v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod. Tato změna bude zaznamenána do jídelního lístku. 4.7. Veškeré připomínky týkající se kvality stravy, alergenů, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší vedoucí školní jídelny a hlavní kuchařka. Připomínky je možné podat osobně, poštou, elektronickou poštou, faxem či telefonicky. Za stravu odpovídá vedoucí jídelny a hlavní kuchařka 4.8. Strávníci si nemohou odnášet z jídelny zbytky jídel. Jídlo je určené k okamžité konzumaci. 4.9. S provozním řádem školní jídelny jsou strávníci a jejich zástupci seznámeni vyvěšením provozního řádu ve školní jídelně, výdejně a na internetových stránkách. Zákonní zástupci pak dále osobně na školních schůzkách. Strávníci či jejich zákonní zástupci jsou povinni na začátku školního roku vyplnit a podepsat přihlášku ke stravování a veškeré změny ihned nahlašovat vedoucí jídelny. Podpisem stvrzují, že jsou seznámeni s tímto školním řádem. 4.8. Bližší informace podává vedoucí školní jídelny.
5. Sazby stravného
Viz příloha č.1.
6. Úhrada stravného ve školní jídelně
5.1. Stravné se hradí zpětně za přihlášené obědy, vždy do dvacátého kalendářního dne následujícího měsíce. 5.2. Možnosti placení stravného jsou: a) bezhotovostně inkasem z účtu strávníka, b) poštovní složenkou.
V Božejově 28. 8. 2015
Jana Římalová Vedoucí ŠJ
Mgr. Jaroslava Vaverková ředitelka školy
Příloha č.1 k řádu školní jídelny/výdejny Základní škola a mateřská škola Božejov _______________________________________________________________________
Sazby stravného Žáci jsou rozděleni do skupin dle věku. Toto členění je určeno vyhláškou č. 107/2005 Sb. Příloha č. 2 - Finanční limity na nákup potravin. Tyto limity určují minimální a maximální výši ceny za jednotlivé jídlo. Sazby stravného mohou být v průběhu roku změněny v důsledku změn cen dodavatelů.
Skupiny:
a) děti 3 - 6 let 31,- Kč celý den 24,- Kč přesnídávka + oběd 7,- Kč svačina
b) děti od 7 let (dovrší 7 let do 31.8. v daném školním roce) 38,- Kč celý den 30,- Kč přesnídávka + oběd 8,- Kč svačina
c) žáci 7 – 10 let 22,- Kč oběd
d) žáci 11 - 14 let 24,- Kč oběd
e) zaměstnanci vlastní organizace (bez příspěvku z FKSP) 29,- Kč
f) Doplňková činnost 1) cizí strávníci 63,- Kč 2) důchodci vlastní organizace 29,- Kč 3) praktikanti (odpracováno od 3 h/den) 29,- Kč
V Božejově 28. 8. 2015
Jana Římalová Vedoucí ŠJ
Mgr. Jaroslava Vaverková ředitelka školy